Sorry, no posts matched your criteria.

این سایت در ستاد ساماندهی ثبت شده و تابع قوانین جمهوری اسلامی میباشد

برای جلوگیری از پیری پوست چه بخوریم؟ ۱۰ غذای ضدپیری زودرس

۱۳ مهر ۱۳۹۷
بدون نظر


پوست درخشان و زیبا به سبک زندگی شما بستگی دارد اما این غذاهای ضد پیری نیز به شما کمک می کنند شرایط خود را بهبود ببخشید.

زمانی که رژیم غذایی خود را با موادی پر می کنیم که سرشار از آنتی اکسیدان ها، چربی های سالم، آب و مواد مغذی ضروری است بدن نیز به این شرایط پاسخ مثبت خواهد داد. در این شرایط پوستی زیبا و جذاب خواهید داشت.

مهم تر از همه این است که پوست اولین بخشی از بدن است که مشکلات داخلی را نشان می دهد. لوسیون ها، کرم ها و ماسک های زیادی برای پوست وجود دارد که می تواند شرایط آن را بهتر نماید. اما قبل از هر چیزی باید بدانید پوستتان در مورد سلامتی یا بیماری های موجود چه اطلاعاتی می دهد.

محققان به این نتیجه رسیده اند که خوردن میوه ها و سبزیجات یک روش سالم برای مبارزه با نشانه های پیری است.

بهترین مواد غذایی ضد پیری

بهترین مواد غذایی ضد پیری

در این مقاله ۱۰ ماده غذایی ضد پیری را با هم مرور خواهیم کرد.

  1. شاهی آبی:

مزایای شاهی آبی بسیار زیاد است. این سبزی خوشمزه سرشار از مواد مغذی است و می تواند منبع عالی از موارد زیر باشد:

  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منگنز
  • فسفر
  • ویتامین های A, C, K, B-1, B-2

شاهی آبی همانند ضد عفونی کننده پوست عمل می کند و می تواند جریان خون و تحویل مواد معدنی به تمامی سلول های بدن را افزایش دهد. همین امر اکسیژن رسانی به پوست را افزایش می دهد. این سبزی خوشمزه در برگیرنده ویتامین های A، C و آنتی اکسیدان هاست و می تواند رادیکال های آزاد را خنثی کند و از بروز خطوط ریز و چین و چروک بر روی صورت پیشگیری نماید.

این سبزی را به سالادهای روزانه خود اضافه کنید تا پوست درخشنده و بدن سالمی داشته باشید.

سایر نکات جوانی: این سبزی خوشمزه می تواند قدرت سیستم ایمنی را بیشتر کند و به بهبود گوارش کمک نماید. این ماده به خاطر محتوای ید خود می تواند از قدرت غده تیروئید پشتیبانی نماید.

  1. فلفل دلمه ای قرمز:

فلفل دلمه ای قرمز رنگ سرشار از آنتی اکسیدان هایی است که می تواند با فرایند پیری مبارزه کند.

علاوه بر این، فلفل دلمه ای قرمز سرشار از ویتامین C است و می تواند آنتی اکسیدان های فراوانی به نام کاروتنوئیدها را وارد بدن کند. کاروتنوئیدها رنگدانه های گیاهی هستند که مسئول رنگ روشن، زرد و نارنجی در بیشتر میوه ها و سبزیجات می باشند. این ها خاصیت ضد التهابی متعددی دارند و می توانند از بروز آسیب به پوست که ناشی از آسیب خورشید، آلودگی و سموم محیطی است پیشگیری نمایند. فلفل دلمه ای قرمز را برش دهید و آن را سالاد خود اضافه کنید یا در سایر آشپزی های خود مورد استفاده قرار دهید.

  1. پاپایا:

این ماده غذایی خوشمزه سرشار از آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی مختلف است که به بهبود کشسانی پوست کمک می کند و ظاهر چین و چروک ها و خطوط ریز را کمتر می نماید. این مواد مغذی عبارتند از:

  • ویتامین های A, C, K, E
  • کلسیم
  • پتاسیم
  • منیزیم
  • فسفر
  • ویتامین B

وجود طیف وسیعی از آنتی اکسیدان ها در پاپایا به مبارزه با رادیکال های ازاد کمک می کند و می تواند نشانه های پیری را به تعویق بیندازد.

پاپایا در برگیرنده آنزیم هایی به نام پاپاین است که می تواند به عنوان یک عامل ضد التهابی طبیعی بروز چین و چروک ها را به تاخیر بیندازد. این ماده در محصولات لایه برداری مختلف دیده می شود. به همین خاطر خوردن پاپایا می تواند به برداشتن سلول های مرده پوست کمک کند و پوست جوان و درخشنده ای را برایتان به ارمغان آورد. کمی آب لیموی تازه به بشقاب حاوی پاپایا اضافه کنید و آن را به عنوان صبحانه میل نمایید. می توانید از آن یک ماسک صورت نیز تهیه کنید.

  1. بلوبری:

بلوبری سرشار از ویتامین های A و C و نیز آنتی اکسیدان های مبارزه کننده با پیری به نام آنتوسیانین هاست. این موضوع باعث می شود بلوبری رنگ آبی زیبا و عمیقی داشته باشد. این آنتی اکسیدان های قدرتمند می تواند از پوست در برابر نور خورشید، استرس، آلودگی محافظت نماید.

می توانید این میوه خوشمزه و کم شکر را در اسموتی های صبح میل کنید یا در کاسه میوه های خود بگنجانید و از مزایای آن بهره مند شوید.

  1. کلم بروکلی:

کلم بروکلی یک ماده با خواص ضد التهابی است و خاصیت ضد پیری دارد. این ماده در برگیرنده موارد زیر است:

  • ویتامین های C و K
  • انواع مختلفی از آنتی اکسیدان ها
  • فیبر
  • فولات
  • لوتئین
  • کلسیم

بدن شما برای تولید کلاژن به ویتامین C نیاز دارد. کلاژن پروتئین اصلی در پوست است که خاصیت کشسانی به آن می بخشد و پوست را تقویت می کند. شما می توانید کلم بروکلی را به صورت خام و به عنوان یک میان وعده میل کنید اما اگر زمان دارید اجازه دهید بخارپز شود. پختن کلم بروکلی به افزایش مزایای آن کمک می کند.

سایر نکات جوانی: ماده مغذی لوتئین به حفظ عملکرد مغز مرتبط است. ویتامین K و کلسیم موجود در آن نیز می تواند برای پیشگیری از بروز پوکی استخوان و سلامت استخوان ها ضروری باشد.

  1. اسفناج:

اسفناج خاصیت هیدراته کننده دارد و دارای آنتی اکسیدان های متعددی است که می تواند به بهبود سلامت کل بدن کمک نماید. این ماده سرشار از مواد مغذی زیر است:

  • ویتامین های A, C, E, K
  • منیزیم
  • آهن هم گیاهی
  • لوتئین

این سبزی همه کاره سرشار از ویتامین C است و می تواند تولید کلاژن را بهبود ببخشد و پوست را نرم و صاف سازد. اما این همه ماجرا نیست. ویتامین A موجود در آن می تواند موهای درخشان و قدرتمندی برای شما ایجاد کند. ویتامین K نیز قادر است التهاب موجود در سلول ها را کمتر نماید. می توانید اسفناج را به اسموتی ها، سالادها و سس های خود اضافه نمایید.

همچنین بخوانید: مواد غذایی ضد چروک پوست صورت
  1. آجیل ها:

آجیل های مختلف به خصوص بادام منبع خوبی از ویتامین E هستند که به ترمیم پوست، حفظ رطوبت پوست و محافظت از پوست در برابر اسیب اشعه ماورابنفش کمک می کند. گردو در برگیرنده اسید چرب امگا۳ ضد التهابی است و می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • غشاهای سلولی پوستی را تقویت می کند
  • در برابر آسیب خورشید از پوست محافظت می نماید
  • با حفظ روغن طبیعی پوست، درخشندگی زیبایی به پوست می بخشد.

ترکیبی از آجیل های مختلف را بر روی سالادهای خود بریزید یا آن را به عنوان میان وعده میل نمایید. پوست آجیل ها را در نیاورید. مطالعات متعدد نشان می دهد این آجیل ها به همراه پوست ۵۰ درصد آنتی اکسیدان بیشتری دارند. خوردن آجیل با کاهش خطر ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت نوع ۲ مرتبط است. بادام از بروز زوال شناختی در کهنسالان پیشگیری می کند.

فواید آووکادو برای جلوگیری از پیری

فواید آووکادو برای جلوگیری از پیری

  1. آووکادو:

آووکادو سرشار از اسیدهای چرب مبارزه کننده با التهاب است که باعث بهبود سلامت پوست می شود. این میوه حاوی انواع مختلفی از مواد مغذی است که می تواند از اثرات منفی پیری محافظت نماید. برخی از این مواد عبارتند از:

  • ویتامین های K, C, E, A
  • ویتامین B
  • پتاسیم

وجود مقادیر زیاد ویتامین A در آووکادو به بدن کمک می کند از شر سلول های مرده پوست خلاص شود و درخشندگی خاصی به پوست ببخشد. محتوای کاروتنوئیدی این میوه نیز سموم را مسدود می سازد و مانع از آسیب اشعه ماورابنفش خورشید به پوست می شود. همین امر جلوی بروز سرطان پوست را هم می گیرد.

کمی آووکادو را در سالادها، اسموتی ها و سایر مواد غذایی خود بریزید یا آن را با قاشق میل نمایید. همچنین می توانید از آن یک ماسک مرطوب کننده بسازید و با التهاب مبارزه نمایید، قرمزی پوست را کاهش دهید و از بروز چین و چروک پیشگیری نمایید.

  1. سیب زمینی شیرین:

رنگ نارنجی سیب زمینی شیرین ناشی از آنتی اکسیدان هایی به نام بتا کاروتن است که به ویتامین A تبدیل می شوند. ویتامین A می تواند کشسانی پوست را بازیابی نماید، باعث ایجاد سلول های پوستی شود و در نهایت پوستی جوان و نرم برایتان به ارمغان آورد. این سبزی خوشمزه منبع خوبی از ویتامین C و E است که هر دوی این ها از پوست در برابر رادیکال های آزاد مضر محافظت می کنند. یک یا چند مورد سیب زمینی شیرین را بپزید و میل کنید.

خواص ضد پیری انار

خواص ضد پیری انار

  1. دانه های انار:

انار قرن هاست که به عنوان یک میوه درمانی مورد استفاده قرار می گیرد. این میوه سرشار از ویتامین C و آنتی اکسیدان های قدرتمندی است و می تواند از بدن در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت نماید و سطح التهاب را کاهش دهد. این میوه سالم در برگیرنده ترکیباتی به نام punicalagin هاست که می تواند کلاژن را در پوست نگه دارد و نشانه های پیری را کندتر نماید. این جواهرات قرمز رنگ کوچک را با سالادهای مختلف امتحان کنید.

سایر مزایای جوانی انار:

تحقیقات انجام شده نشان می دهد ترکیبی به نام urolithin A که به هنگام تعامل انار با باکتری های روده تولید می شود می تواند میتوکندری را جوان سازد. این موضوع پیری عضلات را معکوس می کند.

بدن خود را با مواد مغذی قدرتمند، مجهز کنید:

با مصرف این غذاهای مبارزه کننده با پیری می توانید ظاهر خوبی داشته باشید و سالم بمانید. اگر به دنبال گیاهان خوشمزه تری برای امتحان کردن هستید میوه ها و سبزیجاتی که رنگ تیره تری دارند را انتخاب نمایید. این میوه ها معمولا توانایی بیشتری برای مبارزه با رادیکال های ازاد دارند و پوست و بدن شما را سالم تر نگه می دارند. هر چقدر بشقاب رنگی تری داشته باشید بهتر است.


لینک کوتاه مطلب

http://salesspub.ir/?p=557

برچسب ها

مطالب مشابه